Mik azok a dudorszerű formák az üdítősflakonok alján?

Posted by on máj 25, 2020 in Petflakon |

Miközben az ásványvizes PET-palackoknak általában lapos az alja, és csak kisebb bemélyedések vannak rajtuk, addig az üdítőké hullámos szokott lenni. Vajon van ennek valami különösebb oka? Habár úgy tűnhet, hogy a palackok kacifántos formatervezése pusztán a fogyasztók figyelmének felkeltését szolgálja, egyes részeik mögött valójában gondos mérnöki tervezés rejlik. Nem véletlen az sem, hogy az üdítősflakonok alja hullámos kialakítású, vagyis rendszerint öt dudorszerű formán áll. Hogy miért, arra az élet nagy kérdéseit boncolgató sorozatunk keretében adjuk meg a választ. Nem csak dísz A Brain Maze szerint a sajátos forma nagyon is hasznos szerepet tölt be: mindenekelőtt megnöveli az üdítőspalack szilárdságát. Fogj csak meg egy papírlapot, majd hajtsd össze. Ez még könnyen fog menni. Ezután tekerd össze úgy, mintha csak egy cső lenne. Ez már valamivel nehezebb lesz. A magyarázat roppant egyszerű: ha meghajlítasz egy anyagot, az megnöveli az anyag szilárdságát és merevségét, ugyanis megemeli a tehetetlenségi nyomatékot a tengelye körül. A hullámos kialakítás más előnyökkel is rendelkezik. A második arra vezethető vissza, hogy az üdítőket hűtve szolgálják fel. Amikor egy folyadék lehűl, a térfogata megváltozik, ám a műanyag palackban emiatt nem eshet kár. Na, itt jönnek a képbe a dudorok, amelyeknek a sarkai kissé ki tudnak szélesedni vagy össze tudnak húzódni anélkül hogy a flakon meghajlana vagy eltörne. A térfogatváltozás így már nem jelent problémát. A harmadik tényező, hogy a palacknak ellen kell állnia az üdítőben lévő szén-dioxid nyomásának, illetve el kell nyelnie az ütést, ha véletlenül leejtenéd. Próbálj csak összenyomni egy üres palackot. A felső részén viszonylag könnyen fog menni, az aljánál viszont épp az ellenkezőjét tapasztalod majd. A „lábak” mindezeken túl hozzájárulnak a palack stabilitásához is. Ezt segíti a palack alulról felfelé vékonyodó formája is, ami alacsonyabbra helyezi a súlypontját. A palackokat egyébként meglepő módon kis kémcsőszerű műanyagokból, túlnyomással fújják ki. Ha részletesebben is érdekel a folyamat, olvasd el a Dunaharasztin lévő kólagyárban tett látogatásunkról szóló beszámolónkat. Az alábbi cikkre kattintva pedig azt is megtudhatod, hogy miért van egy bemélyedés a borosüvegek alján. Az eredeti cikk itt érhető el:...

Read More

Boros pet-flakon 1,5 l

Posted by on Júl 1, 2014 in Petflakon |

    Elérhető kínálatunkban 0,75 L boros flakon mellett a vevői nyomásra megalkotott 1,5 L MAGNUM változat. Elsősorban gasztronómiai igények hívták életre új termékünket. Ajánljuk olyan borászatoknak akik: Éttermekbe, szórakozóhelyiségekbe, kocsmákba szállítanak 1,5 l üveg MAGNUM...

Read More

Tejes flakonok a www.petflakon.hu-n 0,3 0,5 és 1literes változatban

Posted by on ápr 30, 2014 in Petflakon |

  0,3, 0,5 és 1 literes szélesszájú tejes flakonok kupakkal együtt folyamatosan elérhetők cégünk kínálatában.  A 0,3 – 0,5 literes tejes flakon súlya 18,3 gr az 1 l tejes flakon súlya 27,5 gr. Natúr és fedett fehér színben vállaljuk a tejes pet flakonok gyártását.  Kupakok- fehér, kék, zöld,sárga, piros, narancssárga...

Read More

Környezeti Szempontok a PET flakon Gyártásban

Posted by on Már 21, 2011 in Környezetvédelem, Petflakon |

A környezetvédelem az egész társadalom ügye, ezért törvények és rendeletek egész sora fogalmazza meg a termelők feladatait, kötelességeit. Ugyanakkor azt is látnunk kell, hogy a gazdasági élet egyre több szereplője felismerte az ügy fontosságát, és feladatokat vállal környezetünk védelmében. A nagyobb cégek inkább áldoznak pénzt erre, a kisebbek kevésbé. A környezetvédelem ma már hozzátartozik a versenyképességhez. Milyen is egy optimális csomagolás? Újrafelhasználható, újratölthető, újra feldolgozható, reciklátumból készült, és könnyű. Az utolsó gondolatnál időzzünk el egy kicsit. A PET – flakongyártók azt gyártják, amit a vevő igényel. Gazdasági, és egyben környezetvédelmi eredményeket is hoz az anyagmegtakarítás, azaz a termékek grammsúlyának csökkentése. A 90-es évek 2 l-es PET – flakonját 48 gr-os  alapanyagból sikerült gyártani. A PET – flakon tömegét napjainkban sikerült 35 – 38 gr-ra csökkenteni, a felhasználóval való együttműködés eredményeképp. PET – flakonoknál kisebb tömegű előformából gyártjuk ugyanazt a flakont, ugyanazzal a szerszámmal, természetesen az hogy ne legyen túl vékony a PET – flakon fala, technológiai finomítást igényel. A grammsúly kiválasztásánál figyelembe kell venni a környezet érdekeit. A feleslegessé vált grammsúlyok már nem terhelik a továbbiakban a környezetet. A csomagolás során figyelembe kell venni, a csomagolt termék összeférhetőségét a PET – flakon adottságaival. Érdemes egy kicsit elidőznünk a betétdíjas rendszer fejlesztésénél.  Ez Magyarországon a lakosság életvitelét figyelembe véve nehezen járható út. A háztartásokban esetlegesen felhalmozódó betétdíjas PET – flakonokat lustaságból, környezettudatos életmód hiányából fakadóan nem váltják vissza, illetve a betétdíjas PET – flakon kereskedelmi ára viszonylag magas, ezért racionális okokból a fogyasztó nem költ rá. A PET – flakonok környezetvédelmi megítélése sokak szemében egyre pozitívabb, köszönhetően a szelektív hulladék gyűjtés fokozott elterjedése...

Read More

PET Flakon Szelektív Gyűjtése

Posted by on Már 21, 2011 in Környezetvédelem, Petflakon |

A szelektív PET-flakon összegyűjtésében a lakosság több mint a fele vesz részt. Ez az arány évről évre növekszik. A környezettudatos életmód kialakítása miatt. A feleslegessé vált üres PET- flakonokat a lakosság egy része a többi szeméttel együtt a kukába dobja, 25 %-a palackként teszi a szelektív gyűjtőedénybe, 25 %-a összelapítva, zsugorítva helyezi el. 5-7 Ft-ért leadják, derült ki egy felmérésből. Mi magyarok környezettudatosnak tartjuk magunkat, pedig ez koránt sincs így. A szelektív gyűjtésben résztvevők magas száma ellenére a legnagyobb mennyiségben kibocsátott csomagolási eszköznek a PET- flakonoknak alig 20-25 %-át hasznosítjuk újra. Az üres PET flakonok térfogata – 1.5 milliárd flakon – 1.8 millió m3.  Szakértők szerint a PET flakonok összegyűjtése eredményes, mert 7-8 évvel ezelőtt nulláról indult. A szelektív PET- flakon gyűjtés egyik fontos eleme a flakon zsugorító készülékek minél nagyobb elterjedése. Sokan tisztában vannak azzal, hogy évente 60-70 ezer tonna ásványvizes, és üdítős PET- flakon kerül a háztartásokba, amely a nyári hónapokban duplázódhat is. A szelektív hulladékgyűjtésben résztvevők mintegy 50 %-a szerint, a gyűjtőszigeti edények mindig telítettek, egyes időszakokban a PET- flakonok elhelyezése nehézséget okoz. Ez is alátámasztja a PET – flakon zsugorítók szükségességét. Egyes lakossági csoportok körében iparszerű tevékenységgé vált a PET – flakonok összegyűjtése, kifosztják a gyűjtő szigetek edényeit, összeszedik a házak elé kitett gyűjtőzsákokat, a PET – flakonokat pedig a leadó helyeken értékesítik. Egyes bevásárló központokban felkészültek a zsugorított palackok visszavásárlására, a PET – flakon visszaváltásában aktív vevőiknek ajándék sorsolást rendeznek, amelyen zsugorító készülék nyerhető. Úgy gondoljuk, kissé le vagyunk maradva a nyugat-európai országok lakosainak szemléletmódjától, de az elmúlt időszakokban pozitív hozzáállás tapasztalható a magyar lakosság részéről, a környezet megóvása, és a szelektív szemétgyűjtés...

Read More

Színes PET flakon

Posted by on Sze 2, 2010 in Petflakon |

Gondolatok az üveg-borospalack hatású színes PET palack bevezetéséről. Az európai PET előforma gyártás eljutott odáig, hogy olyan szájkiképzéssel tudnak előformát gyártani, amely megegyezik az üvegpalack szájkiképzésével ( csavarzár ). Az elöformából olyan alakú Pet flakon gyártható, amilyet a fantázia elbír, csupán gyártószerszámot kell hozzá csinálni ( 150-200eFt ).Ezáltal az üvegpalackozó soron lehet tölteni klasszikus üvegpalack formájú PET flakont.Üveghatású Pet flakonban kiszerelt késztermék a hagyományokhoz szokott átlagfogyasztónál nem biztos, hogy azonnali vásárlási kényszert fog kiváltani, a megszokott italát a megszokott formában szereti viszontlátni, ellenkező esetben csalódni fog, a beltartalmi értékét is megkérdőjelezi. A hagyományos palackozó soron való Pet flakonos töltési mód viszont jelentős költségmegtakarítás lehetőségét hordozza magában. Célunk, hogy a fogyasztók bizonyos szegmensét ráorientáljuk az ilyen Pet flakonban forgalomba hozott termékekre. Ehhez le kell győzni az átlagfogyasztó idegenkedését, meg kell győzni a forgalmazót, hogy sikerterméket ajánlunk neki ( értékesítési tréning ). A sajtót előre tájékoztatni kell a termék pozitív oldalait kiemelve, ill, a termékdíj és a környezetszennyezés kedvező hatásairól. Újrafelhasználható a Pet flakon, ugyanakkor megfigyelték, hogy a lusta fogyasztó inkább a valamivel drágább fémdobozos sört veszi meg, mert nem bajlódik az üveggel, hanem összenyomja a dobozt és a szemétbe dobja. Ugyanez a mechanizmus érvényesül a PET boros üvegnél is az újvilágban, pedig ott a környezettudatos szemlélet előbb jár mint nálunk. Teljesen új piaci megjelenítési formát kell alkalmazni, összhangban a megcélzott fogyasztói szegmens ízlésével. Mivel nem üvegpalackról van szó, a címke és a kupak se emlékeztessen az üveges megjelenítési formára. Olyan réteget kell megcélozni, akinek hasznára van a Pet flakon kiszerelés, kvázi praktikus is számára. Ilyen lehetőség lehet fürdőkben és welness központokban, ahol nem szabad üveget a medencék környékére sem vinni. Nagyobb rendezvényeken, ahova nehéz üvegpalackot nem engednek be, (disco) mert az üveggel nagyot lehet dobni, ill.a törött üveggel szúrni is lehet. Legnagyobb erénye a terméknek a könnyű súlya, ezért logisztikai szempontból is praktikus, a táskában sincs nagy súlya. A leírt szempontok figyelembevételével a címke színvilága élénk, mondhatni harsány, teljes felületet betöltő legyen, többszínű, ami a kupakra is érvényes. Olyannyira legyen formabontó, hogy elvigye a figyelmet a Pet flakon meglepő voltáról. A kettő összességében „ sokkolja „ a vásárlót pozitív irányba és az új termék iránti lélektani fogékonyság érvényesül. Ezzel párhuzamosan a termék beltartalmi összetevőjének is alkalmazkodni kell ahhoz, amit a termék kívülről sugall. Arra gondolok, hogy félédes, félszáraz lágy karakterű , könnyen fogyasztható, a fent említett helyeken, a megcélozandó fogyasztói réteg ilyeneket keres. Borfogyasztási kultúránk az elmúlt években elindult fölfelé és ez a termék nem illik ebbe a folyamatba első hallásra, de ezáltal bevonunk a borfogyasztók közé olyan réteget a csomagolás újdonságával, akik kizárólag sört ittak. Később, talán a többi bor is felkelti a figyelmüket. (Itt jut eszembe a portugál “vino verde” amely egységes arculatú a megjelenésben, a bor összeállításában is van törekvés az uniformizálásra, függetlenül a gyártójára. Itt nem a cég egyedisége a fontos, hanem mindenki beszállt egy nagy „össznemzeti buliba „ és belföldön eladnak belőle évi 80 millió...

Read More