Boros pet-flakon 1,5 l

Posted by on Júl 1, 2014 in Petflakon |

    Elérhető kínálatunkban 0,75 L boros flakon mellett a vevői nyomásra megalkotott 1,5 L MAGNUM változat. Elsősorban gasztronómiai igények hívták életre új termékünket. Ajánljuk olyan borászatoknak akik: Éttermekbe, szórakozóhelyiségekbe, kocsmákba szállítanak 1,5 l üveg MAGNUM...

Read More

Tejes flakonok a www.petflakon.hu-n 0,3 0,5 és 1literes változatban

Posted by on ápr 30, 2014 in Petflakon |

  0,3, 0,5 és 1 literes szélesszájú tejes flakonok kupakkal együtt folyamatosan elérhetők cégünk kínálatában.  A 0,3 – 0,5 literes tejes flakon súlya 18,3 gr az 1 l tejes flakon súlya 27,5 gr. Natúr és fedett fehér színben vállaljuk a tejes pet flakonok gyártását.  Kupakok- fehér, kék, zöld,sárga, piros, narancssárga...

Read More

Környezeti Szempontok a PET flakon Gyártásban

Posted by on Már 21, 2011 in Környezetvédelem, Petflakon |

A környezetvédelem az egész társadalom ügye, ezért törvények és rendeletek egész sora fogalmazza meg a termelők feladatait, kötelességeit. Ugyanakkor azt is látnunk kell, hogy a gazdasági élet egyre több szereplője felismerte az ügy fontosságát, és feladatokat vállal környezetünk védelmében. A nagyobb cégek inkább áldoznak pénzt erre, a kisebbek kevésbé. A környezetvédelem ma már hozzátartozik a versenyképességhez. Milyen is egy optimális csomagolás? Újrafelhasználható, újratölthető, újra feldolgozható, reciklátumból készült, és könnyű. Az utolsó gondolatnál időzzünk el egy kicsit. A PET – flakongyártók azt gyártják, amit a vevő igényel. Gazdasági, és egyben környezetvédelmi eredményeket is hoz az anyagmegtakarítás, azaz a termékek grammsúlyának csökkentése. A 90-es évek 2 l-es PET – flakonját 48 gr-os  alapanyagból sikerült gyártani. A PET – flakon tömegét napjainkban sikerült 35 – 38 gr-ra csökkenteni, a felhasználóval való együttműködés eredményeképp. PET – flakonoknál kisebb tömegű előformából gyártjuk ugyanazt a flakont, ugyanazzal a szerszámmal, természetesen az hogy ne legyen túl vékony a PET – flakon fala, technológiai finomítást igényel. A grammsúly kiválasztásánál figyelembe kell venni a környezet érdekeit. A feleslegessé vált grammsúlyok már nem terhelik a továbbiakban a környezetet. A csomagolás során figyelembe kell venni, a csomagolt termék összeférhetőségét a PET – flakon adottságaival. Érdemes egy kicsit elidőznünk a betétdíjas rendszer fejlesztésénél.  Ez Magyarországon a lakosság életvitelét figyelembe véve nehezen járható út. A háztartásokban esetlegesen felhalmozódó betétdíjas PET – flakonokat lustaságból, környezettudatos életmód hiányából fakadóan nem váltják vissza, illetve a betétdíjas PET – flakon kereskedelmi ára viszonylag magas, ezért racionális okokból a fogyasztó nem költ rá. A PET – flakonok környezetvédelmi megítélése sokak szemében egyre pozitívabb, köszönhetően a szelektív hulladék gyűjtés fokozott elterjedése...

Read More

PET Flakon Szelektív Gyűjtése

Posted by on Már 21, 2011 in Környezetvédelem, Petflakon |

A szelektív PET-flakon összegyűjtésében a lakosság több mint a fele vesz részt. Ez az arány évről évre növekszik. A környezettudatos életmód kialakítása miatt. A feleslegessé vált üres PET- flakonokat a lakosság egy része a többi szeméttel együtt a kukába dobja, 25 %-a palackként teszi a szelektív gyűjtőedénybe, 25 %-a összelapítva, zsugorítva helyezi el. 5-7 Ft-ért leadják, derült ki egy felmérésből. Mi magyarok környezettudatosnak tartjuk magunkat, pedig ez koránt sincs így. A szelektív gyűjtésben résztvevők magas száma ellenére a legnagyobb mennyiségben kibocsátott csomagolási eszköznek a PET- flakonoknak alig 20-25 %-át hasznosítjuk újra. Az üres PET flakonok térfogata – 1.5 milliárd flakon – 1.8 millió m3.  Szakértők szerint a PET flakonok összegyűjtése eredményes, mert 7-8 évvel ezelőtt nulláról indult. A szelektív PET- flakon gyűjtés egyik fontos eleme a flakon zsugorító készülékek minél nagyobb elterjedése. Sokan tisztában vannak azzal, hogy évente 60-70 ezer tonna ásványvizes, és üdítős PET- flakon kerül a háztartásokba, amely a nyári hónapokban duplázódhat is. A szelektív hulladékgyűjtésben résztvevők mintegy 50 %-a szerint, a gyűjtőszigeti edények mindig telítettek, egyes időszakokban a PET- flakonok elhelyezése nehézséget okoz. Ez is alátámasztja a PET – flakon zsugorítók szükségességét. Egyes lakossági csoportok körében iparszerű tevékenységgé vált a PET – flakonok összegyűjtése, kifosztják a gyűjtő szigetek edényeit, összeszedik a házak elé kitett gyűjtőzsákokat, a PET – flakonokat pedig a leadó helyeken értékesítik. Egyes bevásárló központokban felkészültek a zsugorított palackok visszavásárlására, a PET – flakon visszaváltásában aktív vevőiknek ajándék sorsolást rendeznek, amelyen zsugorító készülék nyerhető. Úgy gondoljuk, kissé le vagyunk maradva a nyugat-európai országok lakosainak szemléletmódjától, de az elmúlt időszakokban pozitív hozzáállás tapasztalható a magyar lakosság részéről, a környezet megóvása, és a szelektív szemétgyűjtés...

Read More

Színes PET flakon

Posted by on Sze 2, 2010 in Petflakon |

Gondolatok az üveg-borospalack hatású színes PET palack bevezetéséről. Az európai PET előforma gyártás eljutott odáig, hogy olyan szájkiképzéssel tudnak előformát gyártani, amely megegyezik az üvegpalack szájkiképzésével ( csavarzár ). Az elöformából olyan alakú Pet flakon gyártható, amilyet a fantázia elbír, csupán gyártószerszámot kell hozzá csinálni ( 150-200eFt ).Ezáltal az üvegpalackozó soron lehet tölteni klasszikus üvegpalack formájú PET flakont.Üveghatású Pet flakonban kiszerelt késztermék a hagyományokhoz szokott átlagfogyasztónál nem biztos, hogy azonnali vásárlási kényszert fog kiváltani, a megszokott italát a megszokott formában szereti viszontlátni, ellenkező esetben csalódni fog, a beltartalmi értékét is megkérdőjelezi. A hagyományos palackozó soron való Pet flakonos töltési mód viszont jelentős költségmegtakarítás lehetőségét hordozza magában. Célunk, hogy a fogyasztók bizonyos szegmensét ráorientáljuk az ilyen Pet flakonban forgalomba hozott termékekre. Ehhez le kell győzni az átlagfogyasztó idegenkedését, meg kell győzni a forgalmazót, hogy sikerterméket ajánlunk neki ( értékesítési tréning ). A sajtót előre tájékoztatni kell a termék pozitív oldalait kiemelve, ill, a termékdíj és a környezetszennyezés kedvező hatásairól. Újrafelhasználható a Pet flakon, ugyanakkor megfigyelték, hogy a lusta fogyasztó inkább a valamivel drágább fémdobozos sört veszi meg, mert nem bajlódik az üveggel, hanem összenyomja a dobozt és a szemétbe dobja. Ugyanez a mechanizmus érvényesül a PET boros üvegnél is az újvilágban, pedig ott a környezettudatos szemlélet előbb jár mint nálunk. Teljesen új piaci megjelenítési formát kell alkalmazni, összhangban a megcélzott fogyasztói szegmens ízlésével. Mivel nem üvegpalackról van szó, a címke és a kupak se emlékeztessen az üveges megjelenítési formára. Olyan réteget kell megcélozni, akinek hasznára van a Pet flakon kiszerelés, kvázi praktikus is számára. Ilyen lehetőség lehet fürdőkben és welness központokban, ahol nem szabad üveget a medencék környékére sem vinni. Nagyobb rendezvényeken, ahova nehéz üvegpalackot nem engednek be, (disco) mert az üveggel nagyot lehet dobni, ill.a törött üveggel szúrni is lehet. Legnagyobb erénye a terméknek a könnyű súlya, ezért logisztikai szempontból is praktikus, a táskában sincs nagy súlya. A leírt szempontok figyelembevételével a címke színvilága élénk, mondhatni harsány, teljes felületet betöltő legyen, többszínű, ami a kupakra is érvényes. Olyannyira legyen formabontó, hogy elvigye a figyelmet a Pet flakon meglepő voltáról. A kettő összességében „ sokkolja „ a vásárlót pozitív irányba és az új termék iránti lélektani fogékonyság érvényesül. Ezzel párhuzamosan a termék beltartalmi összetevőjének is alkalmazkodni kell ahhoz, amit a termék kívülről sugall. Arra gondolok, hogy félédes, félszáraz lágy karakterű , könnyen fogyasztható, a fent említett helyeken, a megcélozandó fogyasztói réteg ilyeneket keres. Borfogyasztási kultúránk az elmúlt években elindult fölfelé és ez a termék nem illik ebbe a folyamatba első hallásra, de ezáltal bevonunk a borfogyasztók közé olyan réteget a csomagolás újdonságával, akik kizárólag sört ittak. Később, talán a többi bor is felkelti a figyelmüket. (Itt jut eszembe a portugál “vino verde” amely egységes arculatú a megjelenésben, a bor összeállításában is van törekvés az uniformizálásra, függetlenül a gyártójára. Itt nem a cég egyedisége a fontos, hanem mindenki beszállt egy nagy „össznemzeti buliba „ és belföldön eladnak belőle évi 80 millió...

Read More

PET flakon történet

Posted by on Sze 2, 2010 in Petflakon |

A PET flakon történeti áttekintése A PET napjaink egyik legsikeresebb csomagoló anyaga, kémiai nevén: polietilén–tereftalát, amely az etilén glikol és terftalátsav reakciója során jön létre. A PET hőre lágyuló műanyag, amely kristályos szerkezetű változatban is előállítható. A kristályos szerkezetű alapanyagot műszaki termékek és műszálak gyártásához, míg az amorf alapanyag a flakonfúváshoz alkalmas, amely víztiszta, fényes felületű, széndioxiddal szemben jó gázzáró tulajdonságú –ezért az élelmiszeriparban előnyösen alkalmazható. A PET csomagolás gyökerei 1941-re nyúlnak vissza, mely anyagot a British Calico Printers nevű cég fejlesztett ki. A szabadalmi jogokat eladva a Du Pontnak és ICI – nak, akik számtalan cégnek adták tovább, majd 1968 -ban az USA-ban jelennek meg műszál és fóliagyártásban. Itt gyártották az első PET flakont is a Heinz ketchuphoz. Az Európai gépgyártók viszont a 70-es években ezt a szabadalmat csak fröccsöntésre használhatták, de még a közös vállalatok is a fejlesztések mellett is 1978-ig túlnyomó részben PVC-t használtak fröccsöntéshez és flakonfúváshoz. Az első töltő aki PET flakonba töltötte termékét a Pepsi-Cola volt Hollandiában. 1979 körül Angliában és Hollandiában is megjelentek az első szénsavas italok PET flakonban. Igazi nagy robbanás az 1980-as évek elején következett be Nyugat-Európában, mindenekelőtt az étolajiparban a PVC flakonokat szorította ki, majd francia ásványvízgyártók használtak PET flakonokat. Híressé vált a PET flakon törhetetlensége, üveghez fogható átlátszósága, fénye, szín és formagazdagsága és nem utolsó sorban könnyűsége miatt. Ezen túlmenően a nyomásállósága, hiszen a szénsavas üdítőitalok palackon belüli nyomása elérheti 6 bar-t is, amit képes elviselni a makromolekulák sorbarendeződésének (kristályosodásának) köszönhetően, amely az alapanyag fröccsöntése és az előforma felfújása során alakul ki. Így a flakonok a magas nyomás ellenére sem deformálódnak vagy robbannak szét A PET flakonok óriási diadalútjáról beszélhetünk, hiszen szinte minden iparágban jelen van. Évről- évre növekszik a felhasználása. Az élelmiszeripar mellett használja a vegyipar, -háztartási tisztítószerek, folyékony mosószerek, kozmetikai termékek csomagolására, valamint a gyógyszeripar bizonyos termékei is megtalálható PET-ben 1990-ben a Coca Cola megkezdte az újratölthető flakonok gyártását. A kutatás-fejlesztés egyre inkább az olcsóbb és lehetőleg egy rétegű jó záróhatással rendelkező, az oxigénnel és szén-dioxiddal, aromákkal szemben ellenálló anyagok felé halad. A PET térhódítása ellenére egyesek a PEN (polietilénnaftalát felé hajlanak- hőstabilitásánál fogva, amely a forrón tölthető termékeknél fontos. Ugyanakkor a PEN flakon még mindig drágább PET flakonhoz képest. Ebben az árversenyben vesznek részt a többrétegű flakonok is. Napjainkban egyre inkább megnövekedett a PET iparág hatása környezetvédelemre, ugyanis a palackok gyártásához szükséges alapanyagok mennyisége lényegesen lecsökkent. Napjainkban egy 1,5 literes PET flakon elkészítéséhez e 32-36gr is elegendő. Egy másik környezetvédelmi szempont az is hogy a PET anyag 100%-ban újrahasznosítható. Részben a műszálipar hasznosítja az PET anyagforrást, részben pedig regranulálás útján újra előforma készítése és visszadolgozása flakonba. Manapság még mindig a műszálpiac a legnagyobb...

Read More